fredag 25 december 2009

God jul och gott nytt år

Hallå
Hoppas ni har det bra där ute, här har kommit en del snö, och de fortsätter snöa.
I dag var premiären att starta släden från gården( jag trodde någon kört skoter först)

Förut ha vi tagit oss till någon skogsbil väg och starta där i från, men nja de gick bra ospårat, men jag tror julskinkan försvann fort :P På både mig och jyckarna =)
Niggis var ivrig ändå, att dra trots de dåliga föret.

Jag är så glad att jag köpte denna lilla dam(Enigma) Och hon har blivit en underbart duktig flicka.


Vi hade mycke snö i släden idag=(


Dåren AYLA skulle dra lill killen,
Kan säga att denna dam kommer bli råstark. Här finns styrka så inni bomben.
Jag var tvungen att sätta fast henne i skoter medans jag skulle fota=) Annars hade jag haft 30kg malamute i ansiktet.=)

Nico han tog de lugnt i dag, Nico sa: Jag stannar helst här och njuter av mitt grisöra som jag haft i 2 dagar nu=)
Den som spar han har =)

Fast de skulle vara lite skoj att busa med nya hundarna, men nja han går nog på bron och lägger sig.
Så god jul från oss och gott nytt år
Jag kommer säkert skriva mer så klart under jul ledigheten. Nu när tiden finns:P
Kram från oss

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt det är att höra att du är nöjd med Niggan.. Dock så var hon väldigt odygdig hos oss, men det beror nog på att vi inte aktiverade henne lika mycket som du:) Jag är SÅ glad att det var just du som tog Niggan också.. För Rubin han gick ju hastigt bort två eller tre veckor efter vi sålde han och Surix har jag ingen aning om vart han håller hus eftersom den förra ägaren (som även sålde Surix åt oss som valp) valde att avverka kenneln IGEN! (Om jag hade varit smart så hade jag ju fattat att det skulle bli så) Men tur att Enigma fick ett fint hem:) Kram från oss i Dorotea

    SvaraRadera