tisdag 12 januari 2010

blandat

Hej hej
Ja nu är de värsta kyla borta och vi har haft några riktigt trevliga dagar ute.

Men när de var som kallast ute så tog vi in hundarna på "upptining" lite då och då. Men de ville ut fort=)
Och de två inlånade hundarna var inte nöjd från början att gå in, de skrek nästan, men sen när de väl fatta att det var trevligt att komma in så gick det bättre=) Så e ju inte mina hundar, de vill in direkt=)
I går var jag ute i mullnäset och körde släde där, det var riktigt fina spår i mot för här i puckelpisten lövberga =)
Ja önska de kommer mer snö så man får fina spår att köra både skoter och hund på.




Här är ju min Enigma först, sen Vittra & Knytt som är inlånade.


På vägen hem så la Knytt huvudet brevid sonen, och de såg så gulligt ut=)
Han är i vanliga fall väldigt skygg.
Så det var riktigt gulligt när man vet hur han är ivf.

Nu när alla valpar flyttat så får jag börja fota dåren Ayla då=)
Sista valpen åkte till skåne i lördags morse.
Men som sakt, Ayla kommer bli en riktigt bra draghund, men om jag hade fått valt valp ur den här kullen hade jag valt hon som var mest grå och lite mindre än denna dåre=)
När jag väljer valp ur en kull brukar jag ta den lugnaste,då dom oftast är lättast att jobba med. Men nu fick ju inte jag välja själv utan Ayla hade bestämt sig för att stanna här och härja vidare i mitt liv =)
Ja de e på gott och ont,hon e fin,go och trevlig. Men energi för en hel flock med hundar=)
I dag fick hon följa efter skotern för att göra av med lite energi då hon inte kan börja dra riktigt mycke ännu. Men snart:P
Men sonen tycker de är lättare att gå med Nico än med Ayla(hon e stark)
Ja de e Nico oxå, men han är så lugn och trygg i sig själv så han bara glider efter barnen.


Går banne mig inte få ett vettigt kort på henne =)
Men här är min "lilla" dam, som har en kropp som en karl fast korta ben=)
Ha det gott där ute.
Kram från oss

4 kommentarer:

  1. Så stor hon har blivit lilla gumman...=) kram

    SvaraRadera
  2. Ja hon växer på bra=) Tur hon stannat på höjden iaf :P Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt det ser ut!
    Längtar faktiskt lite till att Qilaq blir mogen för att dra! :)
    Men såklart mysigt nu när han är liten också! :)

    SvaraRadera
  4. Ja de e roligt att dra med hundarna, finns nog inget bättre =) hihi. Här håller kylan i sig, men man är som van de oxå på något vis. Hoppas det går bra med den lille. Nästan så man saknar dom, blev så himla tomt hemma nu. Men men man kan ju inte ha kvar en valp varje gång :P hihi.

    SvaraRadera