söndag 3 januari 2010

Underbar dag

Hallå från ett skönt jämtland
I dag var det toppen väder ute,så mysigt.

Men vi börja med nyår i stugan. Valparna skötte sig så bra, torr på nätterna och fick vara ute i hundgården på dagarna till och från.
I morgon far denna lilla kille,sen är det bara en kvar.

I dag var vi ute på en tung tur,men de var härligt värre. Nu hoppas jag inte de blir 30 minus resten av veckan =)
För i dag var de toppen skönt ute, och på onsdag ska vi på väg på tur med många andra hundvänner på en trivseldag.
Men både slädkörning och grillning.

Bättre och hårdare spår hade inte varit dåligt, men de kommer väl =)

I mellan åt gick de ljusblått och ibland så gick de väldigt tungt.

Ja här nere har vi de "lugnare" spannet
Fast det gick undan de oxå i mellan åt, jag vill ju inte dra så mycket med ayla för hon är för ung, men hon måste få följa med ibland. Och så tung e jag ju inte :P hihi.
Hon är rå duktig på att dra.
Ha nu det så himla bra där ute.
Kram från oss

4 kommentarer:

  1. Blir tomt snart igen på valpar, Du kanske skall vänta lite med nästa kull nu;)

    Underbart förstår jag att Ni hade, men det ser lite tungjobbat ut i dom lösa spåren, bra träning det om vi själva skulle springa där utan hundar;-)

    Kram //annette

    SvaraRadera
  2. Skönt de små liven börjat flytta hemifrån.
    Det blir säkert väldans tomt, men samtidigt kan jag tro det blir skönt.

    Härliga bilder du visar säger jag återigen.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Livskvalitet. Så kan ditt underbara inlägg sammanfattas med ett enda ord.
    Vilka söta små varelser. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vemdalsvalpen börjar så smått bli varm i kläderna,han trivs bra med våra andra hundar.Han uppför sig väldigt bra (än så länge)han har mycket bus i kroppen,en väldigt go & trevlig valp mvh Lena

    SvaraRadera