söndag 21 mars 2010

Pimpel och fin fint väder

Ja i går var det ju pimpeltävlingen, Magoo var med mig från kl 10:00 till 16:00. Han fick mycke mysiga klappar och frågor.
Och beröm fick han till tusen eftersom han var så grymt snäll och lugn hela dagen.

Han "jobbade" i serveringen med mig och dit kom ju så klart många som ville gosa=)
Ja han tog en tur ut till barnen som pimpla oxå och där fick han sig en överbliven macka. *Jami*

Sen koppla jag fast honom och trodde de skulle bli skrik och tårar men han bara la sig och sov!Otroligt.


Sen kom jag och Magoo hem vid 16:00 och då somnade han i köket hemma så for vi andra ut med hundarna på en tur. Vi hade ju tur med vädret hela dagen men när vi kommit halva vägen med hundarna så börja de snöa. Så vi vände eftersom alla varit ute en hel dag.



Dagens lång tur följde Magoo med på*Klicka på bilden för att se bilden större*
Det gick bra att ha honom med, han satt i lilltjejens knä hela tiden.

Och detta var ju en kanon dag, började morgonen kl 06:00 med att gå ut med Magoo och mata de vuxna, och de kändes så himla kallt ute(-20) så vi väntade tills kl var 10:00 så for vi ut och då hade graderna stigit till -9.
Å kära vår vad jag älskar denna tid.
Kram från oss.
P.S Jag har filmer från i dag oxå, men råka radera något så att inte filmerna gick spara. Men ska fixa de i veckan.D.S
Ha det gott


2 kommentarer:

  1. Så skönt det ser ut....
    Gissa att jag är avundsjuk alltså.
    Ska klicka på bilden när jag skrivit färdigt kommentaren.
    Så kul att Magoo var så lugn. Han kände sig väldans trygg verkar det som. Du har fått en kanonhund där Cia.
    Grattis till honom.

    Här har det snöat hela dagen. Ingen sol, men dimma. Den ligger nu med och gradestokken visar på 7 minus....
    Det går upp och ner nu måste jag säga.
    Nu är det snart sängdax igen.
    Men jag tittar snart in igen.
    Kramen och ta hand om alla duktiga hundar.

    SvaraRadera
  2. Hej där
    så härlig liten tripp ni gjorde där och vilka fina bilder
    ja nu så blev det ju så att jag knyckte en bild där på finaste Magoo och lill killen där när dom åker släde ...hoppas detta var ok, kanske jag lägger ut denna på min blogg hoppas det är ok för er, den var så underbar fin, ler !
    Så bra att lill busan skötter sig än..hihi.

    SvaraRadera