måndag 5 april 2010

Påsk

Jag hoppas ni alla har haft de bra i påsk?
Vi har ju varit i stugan från torsdag tills i dag måndag. Och de var ju inte de bästa vädret, ja söndagen var toppen=)

Men de andra dagarna for vi bara ner på sjön en timme eller två sen hem.
MEN

Söndagen åkte vi ut kl 09:00 och kom hem kl sju på kvällen.
På dagen tog jag bara två hundar då vi skulle ut och åka, jag var själv på släden plus IS och skare=)
Så jag tog de säkra före de osäkra så att säga =)

De andra åkte ju skoter, så ska jag säga det att Magoo sprang ganska mycke den där turen, hela vägen ner till sjön och en bit in mot tåsjön, så de blev 2km lätt.



Plus att han våga sig fram till Ayla och busa nu, så hon la tassen om honom ;)


Föret på söndagen går inte beskriva med ord så bra det var!! Var så roligt att köra vart man ville,



Här sitter vi och sola oss på förmiddagen,

Och så efter Magoos spring tur på 2km så fick han då åka resten av vägen, han hoppa av släden en gång för att han såg en vit liten JR hund han ville jaga, men han stanna vid oss ändå=) Lika bra tror jag!!

Sen vid grillningen resten av dagen tog Magoo de super lugnt, sov på olika ställen hela tiden. Han var nog rätt trött!!

Idag var jag ut och körde en kort sväng med jyckisarna för att det var "tursit" körning.. Man kanske ska sätta sig lite in i den världen, men... då måste jag ha fler hundar och de känns nog inte så aktuellt just nu iaf.
Men tankarna finns så klart i huvudet,har man ett rikt inre så är livet fullt av möjligheter.
Ha det gott där ute.
Kram från oss

2 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut. Men hur sjutton vågade du dig ut på isen?
    Tänk om.....

    Magoo har alltså vågat sig fram till Ayla nu. Så nu blir det lek och bus på gården i fortsättningen hehe...

    Här har solen varit framme idag. Annars har vi haft dåligt väder här hela påsken.
    Men det gör inte så mycket.

    Ha det gott ikväll nu.
    Kramen Synnöve

    SvaraRadera
  2. Hejsan där i snö riket

    vilken liten springare va... ja han var väl jätte trött efter hans tur..hihi. japp då var hund farmorn tvungen igen att sno lite bilder där på lill killen och den jätte fina Ayla där, ler! Hoppas detta var ok.

    skratt vad underbart at han har vågat ta kontakt och leka med den jätte fina Ayla..ja då blir det väl bus nu på allvar och matten får att göra..
    idag har jag och pappa triss arbetat i skogen och du kan tro att det var en super nöjd hund kille som njöt i sin hela glans ler ja han är verkligen en fin hund.
    Ha det nu jätte bra där och njut av ert härliga liv där, ler
    massor av kramar i från väst kusten med vår känslor

    SvaraRadera