lördag 12 juni 2010

Mr Magoo

Hej alla glada!
Ja då är det helg och här har vi alla påbörjat våran vår avmaskning och sen blir det fästing medlet fram genom.
Jag tycker det är lite jobbigt när det blir så många hundar och trycka i alla tabletter=)

Men tur det inte är så ofta ändå. Magoo växer och frodas. I dag väger han 17kg.
Och är full av energi,jag är glad i dag att vi tog just Magoo,jag gillade den blå lilla busen när vi träffade honom, men undra hur mycke energi han har i dag som redan då var busigast =)
Magoo är lätt att jobba med och lär sig super snabbt det han ska.
Jag har inte fått kläm på vad jag vill göra med honom mer än drag och vardags lydnad.
Men vi söker lite godis i gräset iaf och det är roligt. Får se om vi går vidare med sök...
Eller vad det nu blir, vi ska testa lite agility iaf fram genom sommaren, de tycker jag e roligt iaf=)
Här nere kommer en film när magoo är själv och söker näst intill lukt fria godisar i mitt lukt sinne =)
Ha en fin helg.
Kram



4 kommentarer:

  1. Han är verkligen blå i pälsen alltså.
    Det verkar vara en urtrevlig hund att jobba med. Kan nog bli en klippare på att spåra sen.

    Nu ska jag krypa under filten en stund...
    Mår urk.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Självklart får du låna bilder :-)

    Jodå, vi har det jättebra. Enzo är så himla go, och han tycker det är jätteroligt att få vara med överallt... speciellt i stallet! Hästbajs är ju gott... och hästarna är jättespännande djur... fast lite läskiga samtidigt! :-)

    SvaraRadera
  3. Jätte härlig film där på finaste valpen i världen. Han är verkligen jätte fin och härlig hund. Ville bra önska en härlig sommar själv så tar jag nu semster ifrån alla bloggar och min egna.
    Var nu rädda om er massor av kramar så till dig och lill killen.

    SvaraRadera
  4. Haha ja, Qilaq är våran fotohund, han fastnar alltid på bild! :D
    Brorsan Akilles har varit här sen i fredags och åker hem imorgon :) Konstigt nog så är det inget bråk alls, dom kommer bättre överens nu än när dom var små! :P

    SvaraRadera