torsdag 12 augusti 2010

Drag pass

Hejsan
Ja nu har vi börjat dra däck+fälg med Ayla oxå. Nu är hon över året så nu gäller det ;)

Och så har jag kommit på de oxå, att detta klarar jag med en hand =)
Så slipper jag cykla och dra trehjuling med en hand i höst;)
Att jag inte tänkte på detta från början.
De tyngderna vi har på hjulen är stora på 20kg och då kan ni själv känna hur trögt de går att dra... Sen de lilla på 12kg. De brukar bara Kiwok dra.
De e ju rå tungt att dra hjul på gräs,grus går fint.
Vi har en sträcka på 400m vi kan gå på grus! De är ju inget vi gör varje dag och drar tyngder. Utan mest bara på hösten.
Magoo är lite sliten i dag! Matte tog med han på ett hårt pass med cykeln i går.
Han har så mycke energi som ska ut så han fick springa på vid cykel tills jag såg han såg död ut =)
Kiwok och Nico kan man cykla två med så de är lite skönare. Annars hatar jag att cykla efter E45:an. Så 3 gånger per kväll räcker faktiskt:P Tur det bara är hösten och de svala sommar kvällarna vi cyklar. Annars hade jag nog flyttat ut i skogen mer.

Puss och kram från oss

4 kommentarer:

  1. Ja jag såg de! :-D
    Det ska bli kul att se bilder, var det en gråing eller rödtotten? :-P
    Qilaq fäller ootroligt mycket och är lite fläckig av underull/täckhår, är det pinsamt att ställa ut en ruggigt fällande Malamute eller är det normalt vid denna årstid? Haha :-P

    SvaraRadera
  2. Då blir det ännu roligare att se bilder! :P
    Ne, Qilaq bryr sig inte heller om någon morrar eller vill bråka, han bara drar bak öronen och gör sig liten och töntig, VÄLDIGT tacksam för det!! Han älskar även att springa och leka! Trodde jag aldrig när han var valp och ville slåss med Dobermannvalpen han träffade..! :P haha

    SvaraRadera
  3. Hejsan där

    Japp här tränas det ser jag ..ler
    Duktiga Ayla !
    Oj så fin Maggo har blivet...skratt ja energi det har han nog och blir över om han nu är lik sin pappa ...skratt så det blir nog så att matte här får cyckla...hihi. Han är verkligen jätte fin, ler !
    Tränar du han i lydnaden, har du tänkt köra han i brukset ? Du kan väl höra av dig och berätta lite om han. Var rädd om er alla
    kramar i mängder

    SvaraRadera
  4. Haha, ja de hade jag frågat ja! :D
    Men har nu bestämt att ha ett vitt tyg utställningskoppel, ska åka iväg imorgon och titta och se vad jag hittar! Ska även bada lilla Q imorgon! :D

    SvaraRadera