lördag 12 november 2011

Kiwok och Ayla jobbar på

 Hejsan
Gud så tiden springer i väg när man jobbar och kommer hem och ska hinna med allt från barn,hundar,plugga och träna jyckar =) Men det är skoj oxå!! Jag tog och plugga in lite i ons kväll och gjorde grönt kort provet på torsdagen =) Jag fick 42 av 50 så jag blev godkänd,men e nöjd för jag hann inte plugga på så mycket så de mesta utom tävlingsreglerna satt i huvudet. Så nu har jag äntligen fått fingrarna ur röven och tagit kortet jag med =)Men jag har inte varit så intresserad utav tävling då man har barn och inte kan ta sig i väg,och så har ja inte nog med hundar heller =)men för mig är inte en tävling allt när det gäller hundar så som många tycker!! Dom ska ha fint psyke,temperament och klara av att arbeta i spåret och med oss i familjen!! Då tycker jag det är en bra hund =) Bla, det är så mycket mer som är viktigt oxå i helheten men det orka jag inte ta upp =) det borde alla veta!!! Dom jag nu kan och får ställa upp i en ev tävling i jan är Kiwok och Ayla!! ha jag tur så kommer Loke hit(Aylas bror) så då har jag 3st jag får tävla med i vinter,jag och lokes matte ha surra lite så vi får se hur allt blir :P
 Här har ni min underbara unghund Crazy, hon är för ung för tävling så klart, men jag vet hon är en grym draghund för jag har ju testat henne lite smått då och då och hon är super<3 Hon och ayla är klockren tillsammans!!
Ibland önska jag att jag hade fler hundar och ibland inte... Det är blandade känslor men fler måste jag ha!! När Ayla får sin första kull ska jag ha kvar några :P Eller ja mena 1 iaf ;) Gubben i huset dör ju när det blir för många ;) Vi delar inte samma intresse och det tar jag givetvis hänsyn till!! Jag körde ju med Hero förra vintern, men då hans rygg inte är helt hundra så fungera det inte att dra med han, det är min skidkompis så vi kan fara på PRO turer =)
Ja det var allt från oss i dag!!
Ha det gott där ute!!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar