torsdag 14 juni 2012

Kiwok

Hejsan
På söndag ska jag och Kiwok åka till Sollefteå och möta upp en super fin hane (Utcho) för att förhoppningsvis bli en parning.
Jag skulle ju inte para Kiwok någon fler gång då hon haft 3kullar.
Men efter många förfrågningar och att hon varit så kanon mamma och gett så grymt fina valpar av sig så gör vi det en gång till. (Skk`s regler är ju 5kullar)
Nu blir det 4:e kullen på henne och sen får hon gå i pension =)
Men hon blev min stamtik och jag är så himla glad över det för jag kunde inte fått en bättre hund till det. Hon har så fint psyke så jag finner inga ord.
Jag hade ju ett jätte fint kort på henne som en vän tog med alla rosetter på sista utställningen,jag ska försöka få över det från fb och hit. Men iaf, har vi tur så väntar vi smått i aug om Utcho kan få ge i från sig valpar nu! det återstår att se. Vi har ju 3st som väntar på valp, ev 5st.
Man känner lite press =)
Det var allt från oss idag.
Kram

2 kommentarer:

  1. sv: Ja, hela tiden :P men vårat svar är nu att vi kommer att ha Malamute och Border Collie! :) Äntligen har vi hittat "våra" raser!! :)
    Men kommer ju inte alltid bara ha dom, men som arbetsraser iallafall, annars är Ridgeback, Collie, alaskan klee kai osv som sällskapshundar i framtiden! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det retar folk att vi har två valpar också...
    Sen frågar folk om vi verkligen hinner med alla hundar, vi undrar mest vad folk gör med sina hundar egentligen, vi hinner träna alla lite varje dag, sen är dom ju med oss hela tiden, tycker dom verkar väldigt nöjda med livet, men alltid är det någon som måste fråga!

    SvaraRadera