tisdag 21 augusti 2012

Valpar födda 21a aug

 Hejsan
ja då har dom äntligen kommit =)
3 hanar och 4 tikar.
Alla hanar tingade och mest troligen alla tikar oxå om ingen hoppar av. Det är 7st ink mig som står i kö idags läget. 
Men jag vill att ni som skulle hålla koll på sidans uppdateringar, ringer/sms/maila mig fortast möjligt för jag har några andra som står på mailen oxå som frågat på valpar. 076-7649115
 I går delade Kiwok och katten broderligt på hundmaten, lilltjejen skulle mata kiwok men insåg att de fick inte plats i matskålen ett hundhuvud och katthuvud så då fick dom på backen :P Och varför katten skulle ha hundmat får ni fråga katten om ;)
 Lite kort och gott om världens bästa Kiwok!! det är hennes 4 kull vilket jag absolut inte tycker man ska ta på en tik. 3 är gott å väl. Men Kiwok har gett så fina valpar av sig och har så fin stamtavla och har en utdöende linje bakom sig så efter många förfrågningar och klurade så vart de en kull till.
Kiwok är en underbart snäll hund som har funnits vid min sida 6år nu, vi har gått genom vått och torrt och jag kan verkligen lita på henne. Hon är underbar med barn,hundar och andra djur. Ända gången hon blir vresig och otålig är när hon väntar valpar mot slutet. Då vill hon vara i fred och jag accepterar de till fullo. Jag har själv väntat barn :D Annars har hon ett kanon psyke och temperament som jag tycker är mycket sällsynt bland hundar överlag. Jag är faktiskt jätte stolt över att fått äran att köpa henne av Agneta.
Pappan till dessa valpar kommer de bilder på inom kort. Men är en stor,stark ståtlig herre på 8år som varit frisk och kry hela sitt liv. Vilket jag oxå tittar mycket på, en unghane kanske inte har några fel just då men kan komma senare i livet. 
Så två stolta friska och krya föräldrar har fått smått!!!
Kram från oss så länge!!

1 kommentar:

  1. Dags att göra e flik med "valpar"? :D
    och förlänga fliklinjen så att allt får plats på samma rad? :)

    SvaraRadera