måndag 22 juli 2013

Semster eller inte.. valpar på g

 Hejsan alla glada där ute!!
Juli har varit lite lugnare för mig inom städ men inte inom hund. Pensionatet rullar på i full fart.
Vi siktar på en spårkurs här framöver oxå för att göra något skoj tillsammans med hundarna å människor.
Har börjat köra igång hundarna lite mer på allvar nu, jag vet inte riktigt ännu vad vi siktar på i år. Förra vintern var de ju 12mil skidor för mig och hundarna på nordiskt. I år vet jag inte riktigt. Tänkte ett tag på 160 km skidor för mig och 3 hundar på nordisk, men inget är fast ställt. Jag har ev en annan privat utmaning på gång oxå så jag vet inte vart jag landar ännu =) Ända som är säkert att jag kommer köra BTT och sova ute 2-3nätter för att mysa och tävla lite i mars. 
 Greta ska på sin första utställning om två helger. Längtar efter att få höra kritiken om henne!! Nu är hon brukshund och unghund så jag förväntar mig ingen gå vidare grej. Men skoj å få kritik.
Islutet på aug ska jag ställa 2-3 malamuter oxå =) Aug är en skoj mån men fullbokad =)
 Sen har vi Ayla. Hon är ganska stor nu och nu laddar vi valplådan osv för att få valpar inom kort :P
Ayla är efter min stamtik Kiwok. Och pappan till dessa valpar är Crazys pappas son. Så vi håller oss inom ramarna och behåller de fina släkt trädet iaf =) Crazy är ju min underbara tjej som gör alla glad. Så de var ett måste att fortsätta med mina härliga linjer inom den släkten. 
Nä det får vara allt för idag!! Nästa inlägg kanske blir om valpar =) Vem vet :P
Kram från oss alla till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar