söndag 11 december 2016

Valparna är snart redan 8 v

Hejsan 
Hoppas ni har det bra där ute i världen, här springer livet på i faslig fart.
Jag tycker det var nyss det föddes små valpar och nu ska dom snart flytta.
Man hänger knappt med hur tiden springer i väg. Det kommer bli en hel del förändringar här på gården efter jul helgen, på gott och ont. En av mina favorit tikar ska flytta till ett mer lämligt hem där hon får vara inne hund och bara dra på skoj och hänga med. Jag vet hon kommer älska livet, men jag kommer grina ihjäl mig. Men men de är på prov och vi får se hur det går med allt.
Även Elsa (ah) har hittat eget hem till 98% nu oxå. Så efter jul/nyår kommer det kännas mycket tomt tror jag......
Både valpar och vuxna som far.
Man älskar ju sina små fyrbenta vänner och de är trots allt mina bästa vänner som jag vill allt gott här i livet. Så ibland måste man släppa "ego" tänket och göra det som blir bäst för alla.
annars är allt bra här,kallt ute och snön finns även om vi hade kunnat önska oss mer snö så spåren blir mjuka. men tids nog kommer det oxå.

Ang valparna så flyttar dom till super bra hem, två av tikarna kommer finnas kvar här i närheten vilket jag är super glad för. Ena tiken kommer t o m bo i min stuga,då en väldigt god vän flyttar upp hit till oss. Jag är super glad för att hon vill flytta hit.
Nu har jag kastat ur mig lite meningar om hit å ditt på bloggen, men måste kila vidare. 
Ha en super trevlig Jul och Nyår kära läsare.
kram från oss alla till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar