måndag 24 oktober 2011

Hero på instruktörs helgen

Hejsan hej!!
Ja då var det måndag, hemma igen efter en Intensiv helg i järpen med mycket nyttigt lärande!!
Jag kom hem till halsfluss och svinkoppor hemmet, så det var bara att börja tvätta och städa och sterilisera hemmet!! i kväll kanske jag hinner med hundträningen igen!!
Men tillbaks till Järpen då!! denna gång hade jag med hero bara för att Magoo ha ramlat till syster ett tag då dom fick ta bort sin valp. Man ställer väl upp? JAAAA även om jag kommer sakna min goa Magoo så vet jag vart han är och ha det bra tills han kommer hem!!
Hero skötte sig fint, visst han gnällde av oro och trist het, men då han är som han är så tycker jag han gjorde ett bra jobb!! Inte lätt alla gånger och vara stor och ibland även bli livrädd =( Jag är så arg på hans förra ägare som gjorde som han gjorde mot han!! Jag har aldrig haft en sådan stor hund med så lite självförtroende som han har!! Men men!! Det går inte göra ogjort å jag är ju berädd och gillar ju utmaningar så inte gnäller jag =)
Heros uppgift nu är ju mest att lära sig ett bättre hundspråk och fatta att man kan morr i stället för att hugga i rädsla!! Jag har all tid i världen med detta så vi skynda långsamt med jätte bäbisen =)
ÅÅÅÅ vad jag längtar snö!! Vill ha nu
.
Klart slut nu kom sonen hem så jag måste fixa lite krubb!!
kram från oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar