onsdag 22 februari 2012

Crazy sista hund ut att träffa valparna

Hejsan
Ja då var det bild på Crazys möte med valparna, där blev det så att jag slängde in dom med Crazy i ena hundgården sen fick Magoo hoppa in!!Jag har ju tagit det super lugnt med dessa valpar,helt galet lugnt =)
Lilla Tim som är den Magra benhögen längst bak ha alltid svårt för hundarna, han är nog inte så stabil :/ mycket reserverad när dom ska snusa på han! Försiktig kille med andra ord.
Å jag vet inte vad jag ska ge han för att öka på underhullet heller? har någon något förslag mer än vom?
Nu äter han 100gram rent smör varje dag i maten för att försöka öka på han lite, den andra är hur bra som helst i hullet men lille Tim =( Lill tjejen är väldigt stark i sina ord nu sen hon tappa Nico att jag ska göra allt för att han ska må bra =) Och det gör jag ju så klart oxå =) Han ser väl mående ut men tanig. Jag ska köra vidare på smöret och se om jag kan få upp vikten lite bättre nu en tid, de har ju varit ute och de kräver ju lite mer, men jag märkte ju att jag kan inte bara ge han mycket mer mat för de orkar han inte äta upp. Så det måste vara något tillskott!! Han såg ju bra ut en tid men det växer väl mer nu så det har gått undan och då får det bli smöre ;)
Sen är man ju van malamuterna som ha lite päls å hull hela tiden och dessa är ju en helt annan typ av hund :/
Mja det får vara allt för idag!! jag är lite risig så jag hoppar ner i soffan med gammtika som nu är inne!!! 
Det rullar runt på hundar som är inne här, dom får en tid var med oss i familjen.
Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar