onsdag 29 februari 2012

hum

Hejsan
Hitta ett gammalt kort på min rottis hane,siberian tik,malamute tiken kiwok och malamute hanen Nico!!
Huga så jag saknar den tiden=( Jag är så glad att jag aldrig behövt en inhängnad för att ha hundarna lös på gården, ja mena vi har tåget 40m från huset och E45an på andra sidan 50m från huset så de är grymt skönt att de håller sig på sin plats =) Här springer tiden i väg, vi håller på ladda för att köra barn på pimpeltävlingen den 17 mars och sen är de ju polarhundsmästerskapet den 25mars som blev uppskjutet.
Så jag och Ayla skidar på i vanlig ordning och så kör vi släde med den anda så klart =) Kan även tipsa om bever trap trail i Norråker helgen den 29,30,31!! det vill man inte missa =)
Tim och Tej och alla andra hundar på gården har ny bytt foder till sportsmans pride 30% pr och 20% fe. Känns ganska bra en så länge, jag vill som ni vet få upp vikten på Tim och så skadar det inte att Magoo får ett fetare foder heller. 
Jag hoppas det blir bra nu, men malamuterna får nog äta mer av färskfodersoppan för 3 av mina malmuter har inte lika hög ämnesomsättning :P Ayla förbränner i takt med mig själv och även Magoo =) 
Vilken skillnad de kan vara från hund till hund och ras.
Nä huga nu gett jag gå ut med gammtika som har sin inne tid och följer med på jobbet =)
Tusen kramar från oss
 

2 kommentarer:

  1. Kul med bild på Nico! :D
    Skönt att inte behöva ha inhägnat, vi har hägnat in för att inte andras hundar inte ska komma in till oss! ;)

    SvaraRadera
  2. Svar: haha! Skulle vara kul om du fick träffa honom någon dag i framtiden :)

    SvaraRadera