torsdag 29 mars 2012

Hejsan!!
Ja då var det första turen Tim & Tej fick följa med och springa lös vid släden!! Dom sprang på fint!! Tidigare har dom bara sprungit med då vi åkt skidor tex när vi åkt med barnen och då blir de ingen fart direkt.
Jag längtar tills dom kan börja dra!! 
Men jag ska säga helt ärligt ;) Jag blir lika brydd varje gång jag titta på dom och tänker är de där mina hundar =) Man e så ovan att ha såna här draghundar hemma!!! Malamuterna ha päls och e mycket grövre och dessa är ju mer sprint hundar!! Men som sagt det ska bli skoj att koppla in dom med de andra!!
Crazy tror jag kommer bli en kanon ledarhund, hon känns som klippt och skuren för det!! Hon och Kiwok kompleterar varandra mycket bra!! 
För övrigt så ögonlyste jag Crazy i dag och hon hade toppen fina ögon!!
Å om vi går tillbaks på Tim & Tej och deras historia så har ju dom vuxit jätte mycket, men de är fortfarande obekväm när det kommer nytt folk, sätter sig folket på golvet så går det bra, och är dom med en annan hund är det tuffare. Men om vi tittar på Tej så tror jag han aldrig kommer vara den där hunden som kommer och lägger sig i knä och vill mysa utan han håller sig på sin kant. Men jag vet ju inte de kan ju vända med åren, men han känns som en så är nära men håller sig på sin kant!!
Tim där i mot har ju vuxit så himla mycket, han skulle ju mest springa mellan mina ben då vi åkte släde nu!! Så han är ju grymt social nu =) Vilket är underbart och se. 
Nä jag ska ge mig i skrivandet och fixa klart lite med sista kursen =)
Och så vill jag säga att jag titta lite vilka som tittar bloggen,ryssland,tyskland, men Usa och sverige va i ledningen =)
Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar