måndag 4 februari 2013

Sovit ute i Feb

 Hejsan där ute!!!
Jag har inte varit bäst på slutet att blogga, men alla bilder finns på min nya telefon och jag vette tusan vart jag lagt kabeln :P Men iaf i fredags så packade jag väskorna och slängde upp släden på taket och åkte ut till min goda vän Kirsten för en skidtur rakt ut i skogen med hundar,tält osv för att sova ute. När vi starta var de snöyra och blåsigt, spåren var igen drivna men de gick ingen nöd på oss. Vi tog oss fram och jag sov som en stock.... Bästa kommentaren jag gav 08:29 på morgonen.... jag måste hitta pannlampan och släka... Va är de ljust ute?.... What har jag sovit så länge :P ... Det var fräsigt. På morgonen var de värre, jag hade vattnet ute och de hade frysit så klart, glömt min snus hemma hos Kirsten och inge kaffe för kirsten hade bara tagit med halva gasolen =) haha. Men vi tog oss hem, de va nyttigt att man fick känna på hur man kan må om man äter och dricker dåligt och far i väg på skidtur..... Men de gick fint. Bra test!!!
 Vi sov i ett fjällräven tält för 4 årstider. Men när jag ev ska sova ute i mars på meriteringen så blir det ett sånt här... Bivack tält för en person. Smidigt å lätt. Fjällräven tälten som är de bästa kostar nästan 7000kr. Och detta bivacktält kostar bara 3500kr cirka. De känns mer rimligt för man sover inte ute så ofta på vintern än så länge ;)
Fotot är tagit av Paulsens foto. Alex paulsen.
Här är mina två vovvar Basty och Crazy så kämpa på bra med packningen osv på vägen hem. Själv hade jag fullt upp att hala mig fram på skate skidor på klassiska spår :/ grrrr. 
Det var allt från mig för denna gång.
Kram kram
Ps vill ni läsa om annat än hundar tittar ni in på 
http://moonlovers81.blogspot.com DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar