måndag 22 april 2013

Nu blir de mest bildbomb för mer tid finns inte att sitta här

 Hejsan lite snabbt =)
Tiden är inte min bästa vän just nu men jag går i från mina halv dagars jobb och glider över till 10-12h dagar nu vissa dagar. Å med plugga familj hundar osv så kan man inte gör allt jämnt =) 
 Men jag har varit till fjälls med massa trevligt folk, både hundspann och skoter folk.
Jag har gjort min sista slädtur på hemma plan och massa annat händer oxå så klart.




 Dimmaq har lånats ut upp till Peders upplevelser i Tärnaby. Han har köpt valp av mig tidigare och jag har lovat honom en hund till, nu blev de snabbare än jag hade tänkt och med de flöde på hundar som är här så var de bäst för Dimmaq att åka upp dit och få kvalites tid han med!!! Mina gamlingar här hemma klarar sig med mig och de som händer. sen var jag och tittade höfter och armbågar på Crazy för en tid sedan (mitt under löpen=not good) Höfterna mjuknar då i vissa fall. Men iaf fick hon C på höften fast att vi tyckte de såg minst ut som B. Gråten i halsen och en nära döden upplevelse har jag gått igenom detta och tänkte de är ju ändå samma goa Crazy så vad gör väl det!!! men så blev jag kontaktad av en annan uppfödare och dom tyckte de var märkligt att deras två som oxå såg ok ut på höfterna hade C.... Så vi tittade och samma avläsare.. Och fick höra att hon hade olika dagar då hon avläste bilderna. Samma bild kunde vara ena dagen A b och andra c..... Märkligt....
Så jag lever på hoppet, dels att höften kan ju mjuknat under löpen som de varna mig för och för att avläsaren hade en "dålig" dag =) Jag kommer göra om de om 5-6 månader =)
Jag parar iaf ingen tik när den bara är två år fast det är lovligt. Vill gärna ha dom lite äldre så jag vet att dom iaf hållit sig friska och krya en tid utan att något dyker upp.


 Bergsägens Greta jobbar med Alaskan huskys och hon är super duktig. Ibalnd hänger hon inte med men oftast.









Jag hade en bild till men de ha visst ramlat bort =) var iaf med sonens klass och Gunilla och drog barn en dag. Men den får komma nästa gång ;)
gaaaa nu måste jag sticka ut.
Hej påér

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar