lördag 8 januari 2011

En lördags tur på släden i 18 minus

Idag var en trevlig tur på släden, jag packa in dottern i åkpåsar osv så hon skulle sitta varm. De var ju bara 18 minus men då man sitter still blir det lätt kallt för dom små liven.
Jag måste ju visa. Hitta massa utklipp som blivit sparad sedan min mamma höll på med hundar innan hon dog. Lite skojigt att se. Ser ni lusen längst bak på bilden uppe på hundkojan =) De e jag =) Vad liten jag var :D

Sen till de tråkiga då på den tiden. Kanske finns än i dag det vet jag inte. Men på den tiden (86) så förgiftades mammas finaste utställnings hundar med råttgift =( vilka idioter de finns.. Tills hon skaffa sig sin "lilla" vakthund Caesar :D
Jag är så glad att mina släktingar sparat dessa ut klipp så jag fick behålla dom.
Jag har ju även tidningen kvar sedan jag blev hundbiten i magen i norge. De var min kära far som sparat och de e jag jätte glad för att få nu på äldre dagar =)
Ha det gott där ute och ta hand om er
Kram

2 kommentarer:

  1. Qilaqs drag går sådär, har tagit en lång paus nu och hoppas att han får lite mer dragmotivation. Vi har börjat att alltid dra till ett ställe där vi släpper honom så han får det som "belöning" men i helgen kommer dem andra två malamuterna och kommer bo hos oss. Då kommer han garanterat att börja dra igen eftersom han ser upp till dem :)

    Vi skulle ramla hela tiden om vi åkte på skidor efter haha.. !

    SvaraRadera
  2. hahaha! ja de är inte mycket som berör lilla Qilaq! :)
    Vi ska testa att dra ikväll och om 3 dagar ungefär kommer släden!! Men den kommer det väl ta hundra år att lära sig styra?! :p
    I juli tänkte vi åka till Lofoten, har ni planerat att vara hemma då? Troligen åker vi förbi Östersund på vägen.. :)

    SvaraRadera