fredag 13 januari 2012

Nu har prärjevargarna kommit

Hejsan 
Nu har jag fått hem dom små liven!!
Detta var inte som jag trodde, jag hade aldrig trott att valpar kunde vara så rädda för typ allt utom hundar.
Den första ljusare killen har gjort fina framsteg fort,men fortfarande lite skvätten, helst mot nytt folk så klart. Den som sitter längst in kommer måsta ha mycket tid på sig!!
Detta är så illa att dom har jätte svårt att gå in och ut genom en dörr tex.
Så fort du rör dig vill dom springa och gömma sig, men så vill dom gosa och busa oxå!! Så det kommer nog tids nog iaf!!
Lite ytlig fakta om dessa killar då!!
Dom var mest väl mående i kullen så att säga, ändå var dom taniga,löss,loppor,mask,åt bajs då dom kom tex så då fatta ni kanske att dom har inte haft de så ljust!!
Urk, men nog om detta nu, dom ska nog bli hund av till slut!! Dom ha bott ute och som jag ser på dom så har dom aldrig varit inne, kan säga att nu vill dom knappt gå ut!! Dom gillar nog värmen,mat i vanlig ordning & trygghet!! Även om dom är osäker på mycket så syns det att jag vunnit deras förtroende!!
Dom kommer följa med mig på jobbet nu ett bra tag framöver, så vi får övar sakta men säkert på miljöträning och folk!!
Det var lite kort å gott från oss i dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar