fredag 9 november 2012

Varför

Hejsan!!
Nu ska jag ta och skriva lite om vad jag tycker tänker och känner för folk som läger så mycket energi på att hämnas och tjafsa......
Detta handlar om rasklubbar i allmänhet, inte bara Malamuteklubben utan tyvär är dom många som jag stött på under åren och varit med i.
Jag har slutat följa alla rasklubbars länkar osv för att jag vill inte förstöra bilden av alla hundmänniskor , just för att jag fattar mig inte på varför alla sitter och tjafsar som små barnungar på rensvenska. Man tror de är vuxna människor, man har en bild av dom som sen visar sig va en helt annan människa som sitter med hämnd och ska bara jävlas ist för att tänka på hundarna å ha det bra. Jag blir helt förvånad. De är så tråkigt att folk bara tänker på sig själv , att hämnas ist för att hjälpa till, jobba vidare mot bättre nya mål. 
Hur tänker folk egentligen....? Jag lider med folk som måste sitta med hämnd för att må bra,för dom mår inte bra egentligen !!. Det är synd om dom att de inte fattar bättre. De är synd att dom ska klanka ner på andra och beskriva sig själv som den bästa. Alla är vi olika och har olika syn på allt, men man kan samsas och inte klanka ner på andra för att dom inte gör exakt lika som en själv. De är väl bra att folk är olika? Hur skulle de se ut om alla var lika?
Själv så håller jag mig på min kant. Jag vet vart jag står och jag behöver inte bråka som fjortisar för att må bättre!! Huvudsaken man gör något med sin hund, tittar upp så det är friska individer och tänker sunt förnuft så kommer man långt. Ärlighet vara oxå längst!! Å alla gör vi fel ibland, bara man står upp för det och erkänner så blir allt mycket lättare.

Så nu har ni fått en bild från mina ögon vad jag tycker!!
Alla får en chans av mig. Det är alla värld tills dom bevisar motsatsen eller vad de nu kan bli ;)
Gäller i allt, inte bara hundvärlden så klart.

Ha nu en toppen helg. Här är det 14 minus och myspys väder ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar